back on track?

Jag hoppas att jag på nytt kommer in i en vana, en rutin som jag tidigare haft till min träning.
I söndags köpte jag nytt träningskort hos KTH-hallen (där jag tränat av och till 14 av de senaste 18 åren) efter att jag varit “otrogen” ett år och “bara” tränat hemma och i bostadsrättsföreningens gym.

Min inre motivation känns stark och tydlig och jag har bestämt mig för att hänga på makens träningsdagar. Det betyder alltså att jag ska träna styrketräning på gymmet söndagar, tisdagar och torsdagar. Om jag dessutom vill prova ett pass som sker en annan dag så får det läggas utöver. Jag har det senaste året gått ner vikt och muskelstorlek och nu är det dags att ta tag i mitt byggande av muskler igen.

Prio för mig fram till sommaren blir inner core, framsida lår (särskilt slutsträckar-muskeln som stöttar knäet), baksida lår, övre rygg, axlar (läs rotatorcuffen) och gluteus! Plus att göra så mycket av min träning som möjligt i så stora övingar som möjligt. Där flera muskelgrupper ingår och där övningen gärna går över/genom ett par olika leder i kroppen. Så att nervsynapserna får “sin” träning. Det blir min prio.

Så här såg mina siffror ut på Tanita-vågen måndagen den 12 februari 2018 kl 07.18 (före frukost):
BMI 21,7
70,1 kg
33 år (enligt Tanitas egen skala)
1587 kcal för att behålla vikt
3 visceralt fett
52,1 kg muskler
och en 8 av 9 på Tanitas egen “vältränad- skala”….men här saknas muskelmassa på olika delar i mig så heja heja heja mig som kommer igång med träning igen 🙂

Mitt mål? Det får jag låna från Jo´s träningsstudio….

Todays goals #thingsyoufindatthegoodtogotrainingstudio

Ett inlägg delat av Good To Go (@goodtogofunctional)

Hur kommer du igång med din träning?
Vad ger dig din inre motivation?

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.