Jag klev i november med i en utmaning från KTH-hallen,
en utmaning i kost och motion. Och undrade då vad som kunde finnas under?

Från….

  • Invägning på 77kg och 77cm i midjemått.
  • 5 veckor av ökad träning.
  • 1 pass i veckan till 2 pass.
  • ca 10 000 steg/dag till i snitt 12 000steg/dag.
  • 2200kcal /dag till i snitt 1650kcal/dag.
  • omedvetenhet till medvetenhet.
  • en fråga om det låg ett sockerberoende under…eller vad det kunde vara.

Till…..

  • Utvägning 74,6 efter 5 veckor. Och minskat midjemått med 3 cm.
  • Insikt och ffa påminnelse om att jag mår bättre med MER rörelse.
  • Insikt om att det är skönt att veta att sötsuget inte är konstant eller (min tolkning) ett beroende för mig.
  • Insikt i att jag behöver fortsätta äta >1g/kg kroppsvikt av protein, gärna >1,5g/kg kroppsvikt.
  • Nöjd att ha genomfört denna utmaning.

Och så bokade bästa maken ett Hälsotest hos Werlabs.se . Och dessa resultat ser du bland annat ovan. De första vi fick åter var de som liksom rymdes inom gränsvärden för godkända värden för mig som den kvinna jag är i 47-års åldern. Sen dröjde det ett par dagar och vi fick mer svar.

Min åtgärd på de sista svaren?
Daglig dos av D-vitamin och B6+B12.

Och nu fortsätter den ökade medvetenheten för jag fick dessutom i julklapp av bästa maken en Fitbit Charge 2.

Share